Prieš kelerius metus JAV (didžiausios pasaulyje muzikos eksportuotojos) mokslininkių (kodėl moteriškoji giminė?) atliktas tyrimas parodė, kad tik 1 iš 10 dainų nebuvo jokių užuominų apie seksą ir dauginimąsi – vidutiniškai tokių užuominų dainoje buvo kiek mažiau nei 11. Tyrime naudotas duomenų kodavimas šiame straipsnyje detaliai paaiškintas. Mokslininkės priskyrė dainų eilutėms kategorijų žymas: lytiniai organai, susijaudinimas, seksualiniai veiksmai, trumpalaikių romanų strategijos, atstūmimas, ištikimybė ir t.t. 2 iš 5 pop dainų porino apie seksualinį patrauklumą, kas trečia – apie trumpalaikių romanų mezgimą, kas ketvirta – apie neištikimybę. Tiesa, kas trečioje buvo pažadas laikytis ištikimybės, kas dešimtoje buvo kažkas apie motinystę/tėvystę. Kas ketvirta bylojo apie su seksualiniais santykiais susijusius visuomeninės padėties ir išteklių klausimus.
Dar daugiau, statistinė analizė parodė, kad į dešimtukus patenkančiose dainose vidutiniškai buvo dvigubai daugiau užuominų apie seksą ir dauginimąsi nei tų pačių atlikėjų dainose, kurios į topus nepateko. Šis straipsnis yra mokslinis įrodymas tam, ką jau anksčiau pastebėjau, – pop dainų temos nuobodėja. Nyksta dainos apie atostogas egzotiškose salose, linksmybes su draugais, sunkumus gyvenime. Labai nedaug pop dainų yra apie ką nors kita nei romantinius santykius – popmuzika monotoniškesnė nei Šiaurės Korėjos propaganda.
Tai nėra rodiklis, kokios patirtys skatina žmogas rašyti dainas. Čia tirtos tik tos dainos, kurios išgarsėjo. O kaip žinome, išgarsėti lengviau, atitinkant prodiuserių skonį.
Paauglės klauso tokias dainas ir supranta. O komisijos, sukurtos joms saugoti, tikriausiai nesupranta. Jos labiau domisi tuo, kas perteikiama vaizdu ar išrašyta tekstu. Todėl kai tos pačios lyties pora valosi dantis, dorovės sergėtojoms labai baisu. Bet, žinoma, nieko tokio, kai nuo ryto iki vakaro per radiją giedama, kaip subjekto X „anakonda“ ieško subjektės Y „bandelių“ arba kažkas grasina: „stebėsiu kiekvieną tavo kvėptelėjimą, kiekvieną judesį“, arba bėdavojasi: „tu mane išskrodei ir aš vis dar kraujuoju meile“.